• newsbanner24.jpg
  • newsbanner35.jpg
  • newsbanner23.jpg
  • newsbanner19.jpg
  • newsbanner39.jpg
  • newsbanner16.jpg
  • newsbanner59.jpg
  • newsbanner38.jpg
  • newsbanner33.jpg
  • newsbanner56.jpg
  • newsbanner21.jpg
  • newsbanner44.jpg
  • newsbanner42.jpg
  • newsbanner10.jpg
  • newsbanner54.jpg
  • newsbanner7.jpg
  • newsbanner36.jpg
  • newsbanner40.jpg
  • newsbanner30.jpg
  • newsbanner55.jpg
E-mailadresse:
Fulde navn:
Virksomhed:
Afmeld
Log på
Udskriv
Danske Maritime havde inviteret tyske Becker Maritime Systems til København under Danish Maritime Days for at fremvise deres ’LNG Hybrid Barge’, der kan lave strøm til krydstogtskibe i havn.
DMD LNG barge6 DMD LNG barge1 DMD LNG barge4
Prammen ligner et aflangt køleskab, men det er en genopladelig batteribank, der kan levere strøm til krydstogtskibe i havn, så de kan slukke dieselmotoren. Dirk Lehmann overrakte Jenny N. Braat en miniudgave af 'LNG Hybrid Barge' som tak for invitationen til at vise batteriprammen frem under DMD. Direktør Max Kommororski, i gul jakke, og ejer Dirk Lehmann (th) viste adm. direktør Jenny N. Braat, Danske Maritime, rundt på deres 'LNG Hybrid' Barge er kold oktoberdag under DMD.

Det var en kold og stormfuld oktoberdag, da Jenny N. Braat, adm. direktør i Danske Maritime, bød pressen velkommen til et besøg på den tyske LNG-pram under Danish Maritime Days i oktober 2015.

Hun havde inviteret Becker Maritime Systems til at fremvise deres flydende batteribank, der bliver ladet op med flydende naturgas (LNG). Senere på ugen var der også besøg af medlemmer af Danske Maritime.

Prammen lignede et aflangt køleskab, da den lå ved kajen ved Nordre Toldbod i København, men den kan noget andet. 'LNG Hybrid Barge' kan levere strøm til køleskabe og alle andre elinstallationer på krydstogtskibe. Prammen opererer med fem LNG Caterpillar-generatorer med et totalt output på 7,5 MW (50/60 Hz).

Vil medinvestere i havnefaciliteter

Imidlertid har København ikke de nødvendige faciliteter til at lade krydstogtskibe tanke LNG-el fra 'LNG Hybrid Barge'. Derfor tilbyder firmaet bag at hjælpe med at etablere anlæggene. Det fortalte Dirk Lehmann, direktør i Becker Maritime Systems, til bladet Søfart.dk.

”Havnen skal lave en investering, men vi vil gerne deles om udgiften til anlæggene på havnen, hvis det er muligt. Vi er fleksible. Jeg mener ikke, det er så svært for havnen. Vi behøver bare et sted, vi kan ligge,” sagde han.

LNG-batteribanken har kostet 17 mio. euro at udvikle og bygge. Den skal tages i brug i Hamborg fra næste sæson, hvor den vil tilbyde strøm til krydstogtskibe om sommeren og levere strøm til Hamborgs elektricitetsnet om vinteren. Prammen blev sejlet til København for at blive præsenteret som led i et salgstogt.

 

 

 

« Flere nyheder

 

København

Danske Maritime
Symfonivej 18, 2730 Herlev


Tlf.: 33 13 24 16

E-mail: Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Bruxelles

Danish Maritime
79, Rue du Cornet, 1040 Bruxelles


Tlf.: +32 (02) 230 6934