• newsbanner39.jpg
  • newsbanner26.jpg
  • newsbanner53.jpg
  • newsbanner41.jpg
  • newsbanner8.jpg
  • newsbanner20.jpg
  • newsbanner3.jpg
  • newsbanner30.jpg
  • newsbanner28.jpg
  • newsbanner11.jpg
  • newsbanner21.jpg
  • newsbanner18.jpg
  • newsbanner46.jpg
  • newsbanner57.jpg
  • newsbanner1.jpg
  • newsbanner27.jpg
  • newsbanner29.jpg
  • newsbanner34.jpg
  • newsbanner19.jpg
  • newsbanner23.jpg
E-mailadresse:
Fulde navn:
Virksomhed:
Afmeld
Log på
Udskriv

Green Ship of the Future styregruppen konstituerer sig med MAN Diesel & Turbo og DFDS som formand og næstformand

I Green Ship of the Future, der primært beskæftiger sig med grøn udvikling af skibsfarten, har medlemmerne netop valgt ny styregruppe for de kommende to år. 

Green Ship of the Future (GSF) arbejder for at fremme anvendelsen og udviklingen af grøn teknologi i søfart. Projekterne samler aktører på tværs af den maritime industri i Danmark. Med en fælles vision om at nedsætte udledningen og sikre udviklingen af grøn teknologi har medlemmerne i GSF netop valgt en ny styregruppe, der har fokus på samarbejde på tværs af den maritime værdikæde. For at understrege det tværindustrielle fokus, valgte styregruppen at konstituere sig med Kjartan Ross, Head of Retrofit & Upgrade, Propeller & Aft Ship fra MAN Diesel & Turbo på formandsposten og Poul Woodall, Sustainability Director i DFDS på næstformandsposten. Derudover består gruppen af Anders Ørgård-Vinding, Chief Commercial Officer i OSK ShipTech og Thomas Bruun Clausen, Business Development Manager hos Alfa Laval Aalborg.

Sammen med de fire industrirepræsentanter, sidder også tre ex-officio medlemmer i styregruppen: Mogens Schrøder Bech, Director Maritime R&D i Søfartsstyrelsen, Valdemar Ehlers, Technical Director hos Danske Maritime og Per Winther Christensen, Head of Technical Affairs i Danske Rederier.

”Samarbejdet mellem udstyrsleverandører, rederier og andre aktører, er noget af det der skal drive den grønne udvikling i Det Blå Danmark. Derfor er det afgørende, at alle led i værdikæden er repræsenteret i netværket. Vi er derfor meget tilfredse med at det også reflekteres igennem formandskabet i GSF” – siger Danske Rederiers repræsentant i netværket Per Winther Christensen, Head of Technical Affairs.

I foråret 2017 identificerede medlemmerne en ny vision for GSF der signalerer en ambitiøs tilgang til grøn skibsfart. Med en fremtidsvision om emissionsfri skibsfart, har netværket sat barren højt, samtidig med, at man er optaget af at vise, hvad der kan gøres allerede i dag - med en mærkbar effekt på udledningen på den korte bane. Således arbejder GSF for at synliggøre og øge implementering af eksisterende grøn teknologi, samtidig med at det langsigtede potentiale i ny teknologi udforskes. Der er lige nu 48 medlemmer i GSF.

”Gennem de seneste 2 år, har GSF formået at skabe nogle attraktive rammer for grøn projektudvikling på tværs af det Blå Danmark. Årsagen hertil skal bl.a. findes i den brede sammensætning af medlemmer, fra rederier og leverandører, til myndigheder, klasse og vidensinstitutioner. Sammen med de øvrige medlemmer af styregruppen, ser jeg frem til at være en aktiv del af den fortsatte udvikling” – siger Kjartan Ross, formand for GSF.

Styregruppen vælges af medlemmerne og sidder for to år ad gangen. Styregruppen sætter retning og rammer for netværket i samarbejde med medlemmerne, mens medlemmerne selv identificerer, udvikler og driver projekterne i Green Ship of the Future.

KILDE: Green Ship of the Future

Tilbage til nyhedsbrev

København

Danske Maritime
Symfonivej 18, 2730 Herlev


Tlf.: 33 13 24 16

E-mail: Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Bruxelles

Danish Maritime
79, Rue du Cornet, 1040 Bruxelles


Tlf.: +32 (02) 230 6934