• newsbanner8.jpg
  • newsbanner57.jpg
  • newsbanner2.jpg
  • newsbanner24.jpg
  • newsbanner50.jpg
  • newsbanner39.jpg
  • newsbanner26.jpg
  • newsbanner11.jpg
  • newsbanner14.jpg
  • newsbanner48.jpg
  • newsbanner52.jpg
  • newsbanner46.jpg
  • newsbanner51.jpg
  • newsbanner59.jpg
  • newsbanner29.jpg
  • newsbanner18.jpg
  • newsbanner28.jpg
  • newsbanner58.jpg
  • newsbanner54.jpg
  • newsbanner5.jpg
E-mailadresse:
Fulde navn:
Virksomhed:
Afmeld
Log på
Udskriv

Hands On – ny kampagne skydes i gang 

Danmark har brug for faglærte. Dygtige faglærte udgør en væsentlig del af fundamentet for en velfungerende industri, og det er derfor et alvorligt problem, at Danmark står til at mangle 30.000 faglærte inden for få år.

Desværre har erhvervsuddannelserne igennem en årrække fået svækket deres image. Alt for få dygtige unge mennesker vælger at tage en erhvervsuddannelse, selvom de giver adgang til gode job- og videreuddannelsesmuligheder.

Denne uheldige tendens skal der dæmmes op for, og det er baggrunden for, at DI sammen med Dansk Metal, 3F og HK/Privat nu igangsætter kampagnen 'Hands On'. Kampagnen vil med fokus på de gode historier præge erhvervsuddannelserne image, ikke mindst hos forældre, som spiller en stor rolle i de unges valg af uddannelse, i en positiv retning for derved at øge tilgangen af dygtige unge til uddannelserne.

Kampagnen blev skudt i gang ved en lancering hos MAN Diesel & Turbo den 21. august 2013. MAN Diesel & Turbo er en af de mange danske industrivirksomheder, der efterspørger kvalificerede faglærte, og som kan tilbyde spændende karrieremuligheder for personer, der vælger at tage en faguddannelse.

Tilbage til nyhedsbrev

København

Danske Maritime
Symfonivej 18, 2730 Herlev


Tlf.: 33 13 24 16

E-mail: Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Bruxelles

Danish Maritime
79, Rue du Cornet, 1040 Bruxelles


Tlf.: +32 (02) 230 6934