• newsbanner7.jpg
  • newsbanner39.jpg
  • newsbanner6.jpg
  • newsbanner45.jpg
  • newsbanner44.jpg
  • newsbanner13.jpg
  • newsbanner29.jpg
  • newsbanner37.jpg
  • newsbanner19.jpg
  • newsbanner43.jpg
  • newsbanner34.jpg
  • newsbanner59.jpg
  • newsbanner46.jpg
  • newsbanner30.jpg
  • newsbanner41.jpg
  • newsbanner55.jpg
  • newsbanner60.jpg
  • newsbanner54.jpg
  • newsbanner24.jpg
  • newsbanner4.jpg
E-mailadresse:
Fulde navn:
Virksomhed:
Afmeld
Log på
Udskriv

Warning: mysql_query(): Unable to save result set in /home/danskemaritimev2/public_html/libraries/joomla/database/database/mysql.php on line 534

Warning: mysql_query(): Unable to save result set in /home/danskemaritimev2/public_html/libraries/joomla/database/database/mysql.php on line 534
DESMI Ocean Guard A/S skal levere 14 behandlingssystemer til ballastvand til syv nye containerskibe hos Maersk Line. Købet sker efter godkendelse fra US Coast Guard, og selv om ballastvandkonventionen stadig venter.
Desmi Rasmus Fols Desmi Ocean Guard RayClean450 front Desmi ordre Michael Heimann Maersk Line
"Jeg tror, vores dokumentation var med til at lukke handlen med Maersk Line, for vi er tæt på at få en endelig godkendelse af vores renseanlæg fra den amerikanske kystvagt (US Coast Guard)," siger Rasmus Folsø, CEO for DESMI Ocean Guard.   RayClean-systemet er bl.a. karakteriseret ved et lavt energiforbrug og en lang levetid. Systemet er baseret på UV-bestråling af ballastvandet. Ifølge DESMI Ocean Guard er det inden for sit felt det system med den teknisk set stærkeste performance på UV-siden. ”Vi er glade for vores samarbejde, som er baseret på, at vi er komfortable ved, at DESMI Ocean Guard kan levere det rigtige system til dette projekt,” siger Michael Heimann, vice president i Assets & Deployment, Maersk Line.

Danske DESMI Ocean Guard har sikret sig en ordre på 14 enheder af sit RayClean-ballastvandsystem til installation på de syv nye skibe, Maersk Line har bestilt til sit datterrederi Seago Line ved kinesiske Cosco Zhoushan Shipyard, skriver Søfart.dk.

Ifølge Maersk Line er man meget tryg ved at benytte DESMI-systemet, der i henhold til vice president i Assets & Deployment Michael Heimann fra Maersk Line passer meget fint ind i projektet med Seago Line-enhederne, der netop skal operere i områder med meget strikse ballastvandskrav.

”Vi er glade for vores samarbejde, som er baseret på, at vi er komfortable ved, at DESMI Ocean Guard kan levere det rigtige system til dette projekt,” siger Michael Heimann til Maritime Danmark.

RayClean-systemet er bl.a. karakteriseret ved et lavt energiforbrug og en lang levetid. Systemet er baseret på UV-bestråling af ballastvandet. Ifølge DESMI Ocean Guards CEO Rasmus Folsø er det inden for sit felt det system med den teknisk set stærkeste performance på UV-siden.

Spørger man Rasmus Folsø, hvad hans rensesystemer kan, som Maersk Line sætter pris på, er det udover tallenes logik forventningen om en godkendelse af selskabets anlæg fra den amerikanske kystvagt.

"Jeg tror, vores dokumentation var med til at lukke handlen med Maersk Line, for vi er tæt på at få en endelig godkendelse af vores renseanlæg fra den amerikanske kystvagt (US Coast Guard). Deres procedurer for typegodkendelse er noget skrappere end andre steder, og der er endnu ikke nogen konkurrenter på markedet, der har kystvagtens godkendelse. Vi bliver en af de første, der får den," siger han til ShippingWatch.

Ok fra USA åbner døre, inden IMO bliver klar

Den forventede godkendelse vil åbne døren til et af verdens største markeder for shipping for den danske leverandør.

"Amerikanske særregler betyder, at mellem en femtedel og fjerdedel af alle skibe bliver nødt til at behandle ballastvand, fordi de sejler til USA," siger Rasmus Folsø til ShippingWatch og tilføjer, at behovet for hans rensesystemer i hele verden skal nok komme.

"Der er ikke reel risiko for, at IMO's ballastvandkonvention ikke bliver vedtaget. Under alle omstændigheder er tilstrækkeligt med lande i gang med deres egne ratifikationsprocesser. I yderste konsekvens bliver der stadig behov, som man kan se med USA, der laver sine egne regler," vurderer han over for ShippingWatch.

« Flere nyheder

København

Danske Maritime
Symfonivej 18, 2730 Herlev


Tlf.: 33 13 24 16

E-mail: Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Bruxelles

Danish Maritime
79, Rue du Cornet, 1040 Bruxelles


Tlf.: +32 (02) 230 6934