• newsbanner28.jpg
  • newsbanner52.jpg
  • newsbanner5.jpg
  • newsbanner4.jpg
  • newsbanner19.jpg
  • newsbanner40.jpg
  • newsbanner16.jpg
  • newsbanner23.jpg
  • newsbanner35.jpg
  • newsbanner38.jpg
  • newsbanner55.jpg
  • newsbanner25.jpg
  • newsbanner58.jpg
  • newsbanner11.jpg
  • newsbanner57.jpg
  • newsbanner26.jpg
  • newsbanner18.jpg
  • newsbanner14.jpg
  • newsbanner49.jpg
  • newsbanner54.jpg
E-mailadresse:
Fulde navn:
Virksomhed:
Afmeld
Log på
Udskriv

Lego-klodser hjalp med at beskrive skibsmaling

På Danish Maritime Technology Conference blev en mere utraditionel metode taget i brug, da Kim Scheibel fra Hempel forklarede både vigtigheden af skibsmaling, og hvordan de anvendes.

Det er måske ikke det første, du tænker på, når du står med lego-klodser i hånden, men de farvede klodser er højst relevante i læren om skibsmaling, og hvordan den anvendes for at opnå optimal beskyttelse.

Under overskriften ‘Process optimization’ præsenterede Kim Scheibel Hempel’s bud på, hvad der virker ved anvendelsen af skibsmaling.

”Først og fremmest skal vi få malingen til at tørre hurtigt, så vi ikke skal bruge alt for lang tid i det hjørne, vi nu får os malet op i” sagde Kim Scheibel med et smil på læben. ”For det andet har vi brug for færre lag for at optimere processen. Vi har også brug for multifunktionel maling, for at skibet kan operere optimalt til søs. Malingen skal ikke bare være nem at påføre, den skal også være langtidsholdbar.”

Et af hovedbudskaberne, som blev fremhævet i mange af præsentationerne på Danish Maritime Technology Conference, var, at one size does not fit all. For at demonstrere konceptet ’process optimization’, som er relevant for mere eller mindre alle skibsmalingsprocesser, havde Kim Scheibel medbragt en bøtte med lego-klodser.

I den efterfølgende ‘in-depth session’ udfordrede han konferencedeltagerne og fik dem til at dække en flade med lego-klodser. Udfordringen lå i at få en ensartet overflade, så Kim Scheibel måtte give dem en ekstra omgang maling, i virkelighedens verden kaldet ’epoxy’. Efter deltagerne havde tilføjet disse og fået en mere ensartet flade, fik det endnu et lag af ’epoxy’ lego-klodser. Det tredje lag, forklarede Kim Scheibel, er dét lag, som binder ’epoxy’ sammen med næste lag. Det sidste lag, toplaget, som anvendes, er Hempaguard ®.

kim Scheibel and Lego 2 Kim Scheibel and Lego 5

Ved at opleve, gennem leg, hvor svært det kan være at opnå en jævn overflade uden, at der dannes luftbobler under hvert lag maling, kunne deltagerne se vigtigheden af maling og udfordringen i tilføjelsesprocessen.

Artiklen er skrevet af Sara Stendevad, group communication manager, Hempel,  Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

 Tilbage til nyhedsbrev

 

 

København

Danske Maritime
Symfonivej 18, 2730 Herlev


Tlf.: 33 13 24 16

E-mail: Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Bruxelles

Danish Maritime
79, Rue du Cornet, 1040 Bruxelles


Tlf.: +32 (02) 230 6934