• newsbanner1.jpg
  • newsbanner50.jpg
  • newsbanner21.jpg
  • newsbanner5.jpg
  • newsbanner41.jpg
  • newsbanner48.jpg
  • newsbanner47.jpg
  • newsbanner51.jpg
  • newsbanner59.jpg
  • newsbanner28.jpg
  • newsbanner45.jpg
  • newsbanner25.jpg
  • newsbanner43.jpg
  • newsbanner11.jpg
  • newsbanner46.jpg
  • newsbanner7.jpg
  • newsbanner54.jpg
  • newsbanner52.jpg
  • newsbanner9.jpg
  • newsbanner12.jpg
E-mailadresse:
Fulde navn:
Virksomhed:
Afmeld
Log på
Udskriv

 

 Mange medlemsvirksomheder viste flaget på Danish Maritime Fair

Mange af Danske Maritimes medlemsvirksomheder var blandt dette års udstillere på Danish Maritime Fair. Der var blæs på i de tre dage, messen varede fra 6.-8. oktober 2015. Messen trak både flere udstillere og besøgende end i 2014.

Se billedserien herunder.

Royal Danish Navy Band truttede gæster og udstillere velkommen på dette års Danish Maritime Fair, der fandt sted på Lokomotivværkstedet i København.

DMD2015 fair 0102

Adm. direktør Jenny N. Braat, Danske Maritime, foretog den officielle åbning af messen.

 

DMD2015 fair 0103

FAYARD: Nordeuropas største reparationsværft FAYARD var med på Danish Maritime Fair for første gang. Sales manager Ivan S. Larsen fortalte, at det jo kunne være, der kom en ny kunde forbi, men lige så meget for at slå det skifte fast, der skete i 2012, hvor Fredericia Skibsværft flyttede fra Fredericia til Odense og tog navnet FAYARD.

Siden har værftet kunnet håndtere meget større og mange flere skibe. Til sammenligning havde værftet i Fredericia en kran, der kunne løfte 25 ton, på FAYARD kan de løfte 1.000 ton.

DMD2015 fair 0106

Søby Værft: Søby Værft på Ærø viste deres værftsområde frem med største dok på 115x24 meter. Værftet fortalte også om el-færgeprojektet. Salgsdirektør Roar Thomsen fortalte, hvad der gør, at færgen vil være verdens største el-færge. Det er, at den vil yde en kraft på 4,2 Megawatt. Det er fire gange mere end den norske færge ”Ampere” og betydeligt mere end den svenske el-færge, der sejler i den stockholmske skærgård. De stik, der skal lade Søby-færgen op i havn, er en meter i bredden.

DMD2015 fair 0107

Gertsen & Olufsen: Det var første gang, at Gertsen & Olufsen kunne vise alle sine selskaber frem på samme stand i Danmark. Siden sidste år har Gertsen & Olufsen købt Atlas Incinerators samt Pres-Vac Engineering og hedder nu G&O Group. Og så var alle alligevel ikke med. For godt en uge siden blev endnu et firma opkøbt, HECO International i Hedensted. Fra venstre ses sales director Thomas Højbo Hansen, Gertsen & Olufsen, business unit manager Martin Skytte, Pres-Vac, og area sales manager Lars M. Lund-Jacobsen, Atlas Incinerators.

DMD2015 fair 0108

Weilbach: Iver C. Weilbach viste sine digitale løsninger. Der er sket en eksplosion i salget af digitale søkort, sejladshåndbøger og internationale lovsamlinger, fortalte adm. direktør Torben Frerks. Indtil for få år siden havde Weilbach solid vækst i papirprodukter, men nu er 60 procent af salget digitale løsninger, og Weilbach er helt stoppet med at markedsføre papirprodukterne.

DMD2015 fair 0109

HEMPEL: Hempel viste sin silikonebaserede bundmaling Hempaguard, som blev lanceret for to år siden, fortalte area sales manager Gudmundur Langvik-Valdimarsson. Nu sejler 350 skibe rundt med den energibesparende bundmaling. Ingen kunder har udnyttet den tilfredshedsgaranti, som betyder, at de uden beregning kan skifte tilbage til deres gamle bundmaling. Flere har endda tegnet en garanti på brændstofbesparelse på flere procent.

DMD2015 fair 0111

VIKING: VIKING Life-Saving Equipment viste redningsdragter i den nye hi-viz gule farve og præsenterede serviceaftaler, hvor et rederi får leveret nyt udstyr, når de anløber en bestemt havn, og ikke selv skal tænke på redningsudstyret. Fra venstre sales executive Lars Frederiksen, global account manager Bent Kroman og global product manager Rasmus Schmidt.

DMD2015 fair 0112

MAN: MAN Diesel & Turbos produkter er kendt af de fleste, så vi viser vores tilstedeværelse, fortalte promotion manager Jan Vinder, der var klar til at fortælle om nye totakts-dieselmotorer, der efterlever kravene til udledning fra regelsættene i henholdsvis IMO Tier II og Tier III.

DMD2015 fair 0113

ABB: ABB havde fokus på deres turbolader Turbo Charger A-200 til to- og firetakts dieselmotorer. Den er mindre end tidligere modeller og bruger mindre brændstof, og man sparer op til en fjerdedel af vedligeholdelsesomkostningerne, fortalte executive key account manager Michael D. Christensen. 

DMD2015 fair 0114

DESMI: Ballastvandsystemet fra DESMI Ocean Guard er ligesom sidste år klar til salg, men afventer fortsat ratificeringen af konventionen, der skal udgøre lovgrundlaget, fortalte project manager Torben Hald Kristensen. Samme historie kunne læses i Dagbladet Børsen. DESMI er en af tre producenter, der har søgt om ikke kun midlertidig tilladelse, men fuld godkendelse hos US Coast Guard. Nu stiller de amerikanske myndigheder spørgsmålstegn ved den metode, producenterne anvender for at opgøre organismer i ballastvandet, og det kan forsinke processen yderligere, fortalte Torben Hald Kristensen.

DMD2015 fair 0115

PureteQ: Røgrenseren (scrubber) fra PureteQ blev vist frem af CEO Anders Skibdal. Den kører i drift på Bornholmerfærgen Hammerodde. Siden årsskiftet har de nye, skrappe svovlkrav været gældende. Når scrubberen renser røgen, kan skibene sejle på heavy fuel, som er væsentligt billigere end marine diesel, og på den måde sparer rederiet energiomkostninger, lyder forklaringen.

DMD2015 fair 0116

Caverion: Hos Caverion blev der fremvist et større udvalg af reservedele og elektriske enheder, herunder en ny kraftfuld LED-projektør. På foto fra venstre er sælger Niels Erik Ilskov og head of department Thomas Rind. 

DMD2015 fair 0117

Alfa Laval: Sales manager Jeppe Malmmose fortalte, at Alfa Lavals produkter omhandler alt omkring skibsmotorer. På messen var der særlig fokus på ballastvandsystemer og scrubbere (røgrensere) samt et slambehandlingssystem, som laver rester om til næsten rent vand og ren olie, der kan genbruges.

 

DMD2015 fair 0118

DASPOS: Et olielækagesporingsanlæg er, hvad DASPOS viste frem. Anlægget kan som noget enestående forudsige risikoen for brand, før den opstår. Det gør det ved at måle på kulbrinter, fortalte COO Lars Gerner Lund (tv) og CTO og medstifter Torben Jørgensen. Virksomheden er vokset voldsomt siden 2011, hvor produktet var klart.

 

DMD2015 fair 0119

EATON: Hos EATON blev der vist et større udvalg af nødstrømsanlæg, såkaldte UPS-anlæg. Foto fra venstre field application engineer Jan Baskjær, EMEA marketing segment manager Oscar Rivella, segment manager René Isager og sales manager Tom Bøjland.

 

DMD2015 fair 0120

HARDING: En ny krog til livbåde var i fokus hos HARDING. Der sker for mange skader, når redningsbåde skal i vandet. Ifølge et nyt IMO-direktiv skal der oftere skiftes kroge, og dem leverer HARDING. På foto fra venstre ses area sales manager Søren Gert Larsen, fleet service agreement coordinator Andreas Nyland Østergaard, sales manager Dennis Nymark Frost og sales consultant Helge Tangerås.

 

DMD2015 fair 0121
Wärtsilä: Den seneste motor var i fokus hos Wärtsilä. Det er en firetakts-dieselmotor med navnet Wärtsilä 31. Derudover var var fokus på røgrensere og ballstvand, fortalte senior sales manager Michael Zub, mens Asger Reinholdt i baggrunden talte med en besøgende.

 

DMD2015 fair 0122
Wärtsilä Lyngsø Marine: Hos Wärtsilä Lyngsø Marine var der fokus på automation, navigation og DP-systemer (Dynamic Positionering), lød det fra sales manager Christian M. Skytte (tv) og sales engineer Mads Thorning Pelle. DMD2015 fair 0124
Insatech Marine: Hos Insatech Marine blev der vist systemer til Performance Monitorering, som hjælper skibe med at spare brændstof, fortalte international sales manager Henrik Nielsen. Det kan dokumenteres hos flere rederier, oplyste han. DMD2015 fair 0125
Vestergaard: Hos Vestergaard Marine Service blev der vist eksempler frem på Total Ship Service samt ballastvandsystemer, som virksomheden også leverer, installerer og servicerer. Det fortalte project manager Søren Krogh. På standen hos Vestergaard Group var også de to søsterselskaber DT-Interlink og VMS Technology.

 

DMD2015 fair 0126

 

« Flere nyheder

København

Danske Maritime
Symfonivej 18, 2730 Herlev


Tlf.: 33 13 24 16

E-mail: Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Bruxelles

Danish Maritime
79, Rue du Cornet, 1040 Bruxelles


Tlf.: +32 (02) 230 6934