• newsbanner53.jpg
  • newsbanner55.jpg
  • newsbanner45.jpg
  • newsbanner35.jpg
  • newsbanner33.jpg
  • newsbanner54.jpg
  • newsbanner39.jpg
  • newsbanner4.jpg
  • newsbanner19.jpg
  • newsbanner15.jpg
  • newsbanner22.jpg
  • newsbanner38.jpg
  • newsbanner36.jpg
  • newsbanner6.jpg
  • newsbanner12.jpg
  • newsbanner23.jpg
  • newsbanner56.jpg
  • newsbanner46.jpg
  • newsbanner16.jpg
  • newsbanner13.jpg
E-mailadresse:
Fulde navn:
Virksomhed:
Afmeld
Log på
Udskriv

Nyt fra medlemmer

PureteQ kombinerer scubber og lyddæmper 

PureteQ har i samarbejde med den hollandske virksomhed AXCES, der fremstiller lyddæmpningssystemer til blandt andet skibsfarten, designet en løsning, hvor en lyddæmper relativt nemt kan konverteres til en fuldt funktionsdygtig Turbo Scrubber.

Rederierne kan høste store fordele i forbindelse med nybygninger ved at forberede skibene til en scrubberinstallation, når der alligevel skal installeres lyddæmper på skibet, skriver Maritime Danmark. (http://www.maritimedanmark.dk/?Id=28551 )
Hvis kunden ikke på forkant ved, om skibet kommer til at sejle i ECA/SECA-områder, kan det være en billig løsning at forberede skibet til scrubberinstallationen, med henblik på at kunne opfylde de kommende 2020-lovkrav, som betyder reducering af svovlgas med 98 procent.

”Vi er glade for, at vi i samarbejde med AXCES kan tilbyde en effektiv og fremtidssikker lyddæmper- og scrubberløsning. Montering af scrubberrøret er en dyr og relativ kompliceret proces, så ved at montere scrubberrøret med lyddæmper fra start af, kan kunden spare penge,” siger Senior Vice President Henrik Pander, PureteQ.

I tilfælde, hvor der ikke sprøjtes vand igennem scrubberen, vil scrubber-røret ikke dæmpe lyden tilstrækkeligt, og det vil resultere i et ganske højt støjniveau, til stor gene for omgivelserne. Her klarer lyddæmperen dette problem.

Den designede lyddæmper- og scrubberløsning vil oftest leveres som en kundetilpasset løsning og være optimeret i forhold til det enkelte skibs motor og konstruktion.


MAN Diesel & Turbo-motor sætter rekord hos producent i Korea


En MAN B&W 11G95ME-C9.5-totakter er på teststanden hos koreanske Doosan Engine nået op på et output på 103.000 hk., og det er ifølge MAN Diesel & Turbo dermed den største, der er designet og bygget, skriver Søfart.dk. (http://soefart.dk/?kn=422 )

Motoren er den første af seks i en serie, der skal installeres på seks 19.160 TEU-store containerskibsenheder til schweizisk-italienske Mediterranean Shipping Company, MSC, der bygges i Korea. Men det bliver ikke de eneste af slagsen, idet MAN Diesel & Turbo har modtaget ordrer på 28 styks af de megastore motorer.

MAN Diesel & Turbo betegner selv G95ME-Cp-konceptet som en meget vigtig tilføjelse til koncernens motorprogram, hvor den lægger sig ”oven” på den meget populære S90ME-C9/10, der trækker langt de fleste af de store ULCS-enheder i dag. Det ændres der så på nu.

Se pressemeddelelse hos MAN Diesel & Turbo
http://www.corporate.man.eu/en/press-and-media/presscenter/Record-Breaking-Engine-Leaves-Test-Bed-in-Korea-226753.html


Wärtsilä skifter top globalt og i Danmark

Wärtsilä Danmark A/S har fået ny administrerende direktør, idet Bernd Bertram har overtaget posten efter Claus Vogel.

For den nye administrerende direktør handler fremtiden om at bygge videre på de gode takter og styre den danske del af det globale selskab godt ind i en spændende fremtid. Med sig på posten bringer Bernd Bertram erfaringer fra ledende stillinger i ind- og udland for bl.a. A.P. Møller - Mærsk og Unifeeder A/S – og fra de seneste tre år som strategic account director i Wärtsilä-koncernen. Claus Vogel skal udstationeres i en stilling som service unit director hos Wärtsilä i Kina.

Wärtsiläs bestyrelse har udpeget Jaakko Eskola, 57, til ny president og CEO for hele Wärtsilä Corporation. Han tiltræder posten 1. november 2015 som efterfølger for Björn Rosengren, som bliver CEO for Sandvik-gruppen. Jaakko Eskola kommer fra stillingen som president for Wärtsilä Marine Solutions, senior executive vice president og vice-CEO. Han kom til Wärtsilä i 1998 og har i øjeblikket base i Shanghai, Kina.



Alfa Laval får ny topchef til april


Alfa Laval har meddelt, at administrerende direktør for Alfa Laval Group, Lars Renström, går på pension. Han vil blive afløst af Tom Erixon, der i øjeblikket er præsident og CEO for OVAKO Group, en førende producent af specialstål til kunder i kugleleje-, transport- og fremstillingsindustrien.

Lars Renström har i 12 år været administrerende direktør for Alfa Laval Group. Under hans ledelse er virksomheden vokset voldsomt, mens de centrale værdier i selskabet er blevet opretholdt. Omsætningen er omkring tredoblet, og markedsværdien er cirka seks gange så stor, som da han tiltrådte.

Tom Erixon vil overtage ledelsen senest på den ordinære generalforsamling i april 2016.

Caverion samler Danmark og Norge

Teknikentreprenøren Caverion samler fra 1. januar 2016 sine landeselskaber i Danmark og Norge i én division og med adm. direktør i Caverion Norge Knut Gaaserud som ny topchef, skriver Licitationen. (http://www.licitationen.dk/article/view/228014/caverion_samler_norge_og_danmark_i_en_enhed#.Vkr2e3YveUk )
Den hidtidige adm. direktør i Danmark siden 2012, Peter Rafn, har i forbindelse med sammenlægningen valgt at forlade Caverion ved årsskiftet for at blive direktør i den danske it-virksomhed Conscia. En beslutning som dog var taget, før sammenlægningen kom på tale.
Den nye division bliver den næststørste i Caverion-koncernen og får en samlet omsætning på 4,4 mia. kroner, hvilket svarer til en fjerdedel af hele koncernens omsætning. Heraf står Norge for langt den største del af omsætningen, idet Caverion Danmark A/S i 2014 omsatte for 947 millioner kroner.


MAN Diesel & Turbo udnævner ny chef for PrimeServ Diesel


Danske Per Rud, 50 år, bliver ny topchef for PrimeServe Diesel-divisionen hos MAN Diesel & Turbo-motorkoncernen. Han overtager rollen efter britiske Wayne Jones, der allerede i oktober blev udnævnt til ny chief sales officer i MAN Diesel & Turbo og medlem af koncernens executive board.
Per Rud har de seneste fem år stået i spidsen for PrimeServ Diesels afdeling i København. Han beskrives som en person, der er meget kundefokuseret og dertil meget indstillet på forandringer i markedet. Han har desuden god medarbejderforståelse gennem mange års virke i servicefunktioner.
Før ankomsten til MAN Diesel & Turbo i 2010 virkede Per Rud hos koncernen DISA Group, hvor han havde mere end ti år på bagen før skiftet til Teglholmen. Han er medlem af Maskinmestrenes Forenings bestyrelse.

Tilbage til nyhedsbrev

København

Danske Maritime
Symfonivej 18, 2730 Herlev


Tlf.: 33 13 24 16

E-mail: Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Bruxelles

Danish Maritime
79, Rue du Cornet, 1040 Bruxelles


Tlf.: +32 (02) 230 6934